Garancia

Nem mindegy, hogy milyen cégtől szerzed be a monitort!

Először is bizonyosodj meg arról, hogy visszafizetik a pénzed, ha a készülék csődöt mond a garancia határidején belül. Általában legkésőbb 2 hónapon belül ki szokott derülni, ha valami problémája van a készüléknek, márpedig ekkor feltehetően visszatérítést szeretnél kapni vagy a készüléket minél előbb kicseréltetni bonyodalmak nélkül. Többnyire a garancia 90 napos, de ez eladótól is függ, mert sok online áruházban csak 30 napos garanciával árusítják őket. A garancia-feltételekre tehát nem árt odafigyelned.

Érdemes odafigyelni a garancia részleteire. Ez különösen fontos szempont nagy értékű monitorok esetén

Nézz annak is utána, hogy a monitor mely szolgáltatásait/alkatrészeit fedi a garancia. Ha egy LCD-t vásárolsz, nézz utána, hogy a hátsó megvilágítás működése is garanciális-e. Nemrég még a legtöbb gyártó kihagyta a garanciából, de manapság már kezd megfordulni a helyzet. Az LCD vásárlásnál azt is fontos tudni, hogy a gyártó mennyi pixelhibát tart elfogadhatónak, és mennyi fölött cseréltetheted ki a készüléket (vagy kérhetsz visszatérítést) – 1-2 hibás pixel még nem a világ, elfogadható kategória. Egyes cégeknél nincs előre meghatározva, hogyan foglalkozzanak az ilyen problémákkal – minden eset egyedi ebből a szempontból – aztán ha észreveszed, hogy a képernyőd hibás, nekiállhatsz egyezkedni velük.

Egy monitor esetén kevésbé valószínű, hogy technikai segítséget kelljen igénybe venned, mintha egy számítógépes rendszerről, vagy egy adott szoftverről lenne szó. Persze jó, ha van valaki, aki segítsen, ha valami probléma mégis fölmerülne – ekkor hívd az ingyenes support-telefonszámot ...persze csak ha van ilyen.

Tarts meg mindent, amit a monitorral együtt szállítottak. Ha készülékcserére kerül sor, vidd az egész eredeti csomagot, úgy, ahogyan kaptad. A monitorok nagyok és törékenyek, ilyenkor nehéz őket megfelelően védeni az utazás viszontagságaitól.